"KENAPA ALLAH SWT PILIH NABI ISA UNTUK MEMBUNUH DAJJAL?" INI JAWAPAN SEBENAR YANG PASTI MENGEJUTKAN UMAT ISLAM



GAMBAR HIASAN SAHAJA

Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar dan disampaikan kepada saya.

Begini kisahnya.....Apabila hari kiamat hampir tiba nanti Allah akan turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal...Kenapa Allah memilih Nabi Isa..? 

Ustaz kata, Nabi Isa diturunkan untuk baginda membersihkan namanya, berkaitan peristiwa baginda disalib... Selain itu, sewaktu peristiwa Israk Mikraj baginda memberi salam pada Nabi Muhammad SAW...Oleh kerana mengetahui kelebihan menjadi umat Nabi Muhammad maka baginda berdoa dan bermohon kepada Allah supaya diperkenankan untuk menjadi sebahagian umat Muhammad..

Maka doa Nabi Isa itu telah Allah Swt perkenankan..Sebab itu baginda diturunkan apabila hampir kiamat nanti...Seperti yang diketahui, ketika Nabi Isa diangkat ke langit dahulu, baginda masih bujang dan belum berkahwin.Turunnya baginda ke bumi, setelah berjaya membunuh dajjal laknatullah dikatakan baginda akan memerintah di dunia ini sehingga 40 tahun..dan baginda juga akan Allah temukan jodoh, diberi peluang berkahwin dan berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Sehingga sampai tempoh yang ALLAH beri, maka baginda akan diwafatkan..Dikatakan jasad baginda akan dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab...Begitu kisahnya..

Kenapa Allah pilih Nabi Isa bangsa Israel bukan Nabi Muhamad bangsa Arab.
6 Komentar untuk ""KENAPA ALLAH SWT PILIH NABI ISA UNTUK MEMBUNUH DAJJAL?" INI JAWAPAN SEBENAR YANG PASTI MENGEJUTKAN UMAT ISLAM"

Sperkara lagi yg jarang kita dgr dr ceramah2 bab Nabi Isa AS turun ke bumi...
1)Nabi Isa as akn menghapuskan semua Salib2 (Tanda2 Sali. )
2)Nabi Isa as akn menghapuskan babi2 yg ada di bumi....
Jgn rasa pelik kalau baru mendengar yg di atas...Rujuk kpd org2 Alim/Ulama

Bukankah yg membunuh Dajjal nantinya adalah Imam Mahdi ya?
Kok bisa Nabi ISA A.S

Imam Mahdi dan Nabi Isa akan bersama-sama memerangi Dajjal dan pengikutnya, hingga Dajjal mati ditombak oleh Nabi Isa di "Pintu Lud" dalam kompleks Al-Aqsa

Nabi isa yg akan membunuh dajjal, imam mahdi bergabung sama nabi isa berperang sama tentera dajjal, tapi yg bunuh dajjal adalah nabi isa..

Tambahan info....Menurut Dr Zakir Naik antara sebab Nabi Isa AS diturunkan semula ke dunia oleh Allah Swt kemudian hari adalah utk menegaskan kpd penganut agama Kristian bhw apa yg mereka lakukan yakni meyakini Nabi Isa sbg anak Tuhan & menyembahnya adalah silap..

jangan terlalu lebih dari apa yang telah tuhan rancangkan kalau"nabi isa" datang untuk membersihkan namanya makna nya dia membersih semua orang yang selalu merosakan agama kristian dan nama nya bukan membersih tentang salib nya..jangan kutuk jangan hina Nama Nya sebab dia yang dipilih

Back To Top